Vragen over personeel? Bel de Personeelsman: 030 - 636 59 56

Geen producten in winkelwagen

Klantervaringen

Eerlijk is eerlijk, het concept van De Personeelsman bestaat nog vrij kort.

In september 2015 is deze website 'live' gegaan. Daarvoor werd ik al geregeld 'via-via' gevraagd voor korte opdrachten bij bedrijven zonder eigen personeels- of HR-adviseur.

Ik werd meestal ingevlogen als er écht iets aan de hand was:

  • "Ik wil zo snel mogelijk afscheid nemen van een disfunctionerende medewerker, hoe pak ik dat aan...."
  • "Ik heb hier een brief van het UWV over mijn langdurig zieke medewerker en ik heb nog niets geregeld...."
  • "Het gaat economisch minder met het bedrijf, we moeten mensen ontslaan...."
  • "Mijn contracten en personeelsregelingen zijn flink verouderd...."
  • Wat moet ik als werkgever verplicht geregeld hebben?
  • "Dit gaat mij duizenden euro's kosten...... Help!"

Met mijn ruim 20 jaar ervaring kon ik deze vragen gelukkig snel oplossen. Ik heb gewerkt in onder meer de uitzend-, retail- en kinderopvangbranche met als kers op de taart een fantastische periode als HR manager op Schiphol.

"Ik heb geen behoefte aan een vaste HRM-er voor een paar dagen per week omdat ik niet altijd genoeg werk heb..."

... hoor ik geregeld van ondernemers. En waarom zou je?

Medio 2013 kreeg ik zelf na een lang dienstverband te horen dat de HR-afdeling, die ooit bestond uit 20 (senior) adviseurs, volgens het afspiegelingsbeginsel moest inkrimpen van 4 naar 2 Senior HR-adviseurs. Het personeelsbestand was door de vele sluitingen van vestigingen tijdens de recessie flink afgenomen en ... we huren vanaf nu externen in voor specialistische klussen, was de onderbouwing van de bedrijfseconomische noodzaak. Inhuren op specialisme? Ja natuurlijk! Hier lag voor mij een mooie kans.

Daarna is het snel gegaan. De eerste opdrachten en trajecten volgden al snel via mijn netwerk en ik stak veel (vrije) tijd in de ontwikkeling van de website. Er is naar mijn weten nog steeds geen vergelijkbare website die werkgevers op een zelfde manier (met gratis stappenplannen, e-books en tools) en online, telefonisch of op locatie helpt bij het oplossen van hun personeelsvragen. Dat kan al voor een uur, dag(deel), project, traject of interim. Uiteraard zijn er geen kosten verbonden aan een (telefonische) intake.

Om het inhuren van specialisten kracht bij te zetten: de interim manager die mij destijds boventallig verklaarde, huurde mij later in als specialist bij Partou Kinderopvang, een grote kinderopvangorganisatie van Nederland. Zij wist door mijn ervaring op gebied van reorganisaties wie zij in huis haalde. Deze opdrachtgever is inmiddels vaste klant.

Intussen bouw ik verder aan het concept van de Personeelsman. Met inmiddels ruim 2.500 bezoekers per maand (juni 2016) en ruim 500 aanmeldingen voor onze maandelijkse tips & actualiteiten, weet ik zeker dat er een sterke behoefte is aan oplossingen voor personeelsvragen. Dit heeft inmiddels tientallen opdrachten opgeleverd waarvan je hieronder een selectie aantreft.  

Naar aanleiding van een onverwacht langdurig zieke werknemer binnen ons bedrijf hebben wij advies gevraagd aan de Personeelsman. Wij kregen zeer snel een uitgewerkt plan toegestuurd wat ons enorm heeft geholpen.

Jeffrey PosthouwerEigenaar
J. van DongenDirecteur Pijnacker en Berkel & Rodenrijs

De Personeelsman helpt ons bij van alles op personeelsgebied. Zij regelen de arbeidscontracten en belangrijke bevestigingen voor het personeel. De Personeelsman heeft ons een aantal maal tot grote tevredenheid geholpen bij verzuim- en ontslagzaken. Wij besteden daarom de moeilijke en belangrijke zaken aan hun uit.

Anytime Fitness is een fitnesscentrum dat 24/7 geopend is. Wij hebben De Personeelsman gevraagd om een overeenkomst te scannen. Hier kwamen meerdere punten uit naar voren die door de wetswijzigingen beter konden of niet meer actueel waren. Wij hebben nu een actuele overeenkomst waarmee we de komende tijd vooruit kunnen. 

Ka Kit Law Mede eigenaar
ATF Houten
A.B. van Dam Directeur

De Personeelsman heeft ons geadviseerd bij diverse trajecten met werknemers. Ons personeel staat garant voor de klantervaring van onze gasten in ons hotel. Met een klantwaardering van 8,7 bij Zoover hebben wij een top 10 positie binnen Rotterdam. Dit willen wij nog verder verbeteren. Ik maak in de toekomst zeker nog gebruik van de diensten van de Personeelsman als dat nodig is.  

WeMatchIT is de matchmaker voor IT Personeel en werkgevers. Onze klanten vragen geregeld om ondersteuning bij het opstellen van arbeidscontracten. Dit laten wij dan opstellen door de Personeelsman. Laatst hadden we een vraag over kilometervergoeding. Ook voor arbeidsrechterlijke vragen schakelen wij de Personeelsman in. Wij zijn met name tevreden over de snelheid en professionaliteit. 

Bas Cornelissen Directeur
Jeroen van Nuland Jurist / Partner

Met de aantrekkende markt starten wij met werven van nieuw personeel. Hieraan voorafgaand leek het ons verstandig onze arbeidscontracten en voorwaarden te laten controleren op juistheid en volledigheid. Hiervoor hebben wij dankbaar gebruikt van de diensten van de Personeelsman. In een korte en snel slag was de Personeelsman door onze stukken heen en gaf ons een duidelijke toelichting op de aandachtspunten en verbetervoorstellen.

Wij hebben kort geleden een werknemer aangenomen voor ons filiaal in Pijnacker. We hebben daarvoor naar tevredenheid een arbeidscontract laten opstellen door de Personeelsman. Dit was begrijpelijk en duidelijk.

R. van AttenEigenaar Intertoys Pijnacker

Mijn idee van ondernemen is: als je iets geeft, krijg je het vaak ook terug. Daarom stel ik graag belangeloos stappenplannen en tools (inmiddels al over de 800 downloads, juni 2016) ter beschikking. Buiten je inschrijving voor de gratis tips en actualiteiten zijn er verder geen verplichtingen. Ik hoop eind dit jaar mijn doelstelling van duizend aanmeldingen te overtreffen.

Dus blijf gebruik maken van de gratis stappenplannen en tools en laat het je netwerk weten zodra je tevreden bent of iets onder de aandacht wil brengen, bijvoorbeeld door één van de social media buttons hieronder. Alvast dankt daarvoor! In ruil kun je altijd contact opnemen met vragen over personeel en zal ik je in ieder geval op weg helpen.