Vragen over personeel? Bel de Personeelsman: 030 - 636 59 56

    Geen producten in winkelwagen

    Functiebeschrijving opstellen

    • Functiebeschrijving opstellen
    • Door specialist
    • Op maat
    • Voor iedere functie

    Functiebeschrijving opstellen?

    In een functieomschrijving staan de inhoud en de eisen van een functie vermeld. Bij het opstellen ervan behoor je goed na te denken over welke kennis, vaardigheden, competenties en ervaringen jouw ideale werknemer moet beschikken.

    Het is een handig instrument als je personeel zoekt, want het vergroot de kans op de juiste kandidaat. Maar een functiebeschrijving is soms ook vereist, bijvoorbeeld bij certificering of bij ontslagzaken (zoals bij bedrijfseconomisch ontslag of disfunctioneren). 

    Een functieomschrijving werkt vaak heel verhelderend. Iedereen weet daarmee wat je van hem of haar verwacht en je hebt duidelijk voor ogen waar een sollicitant en werknemer aan moet voldoen.

    Waarvoor kun je een functiebeschrijving gebruiken?

    • Bij het opstellen van een personeelsadvertentie (wie zoek je)
    • Bij het vaststellen van selectiecriteria (waar selecteer je op)
    • Bij het inwerken van medewerkers (inwerktraject)
    • Bij het vaststellen van hoe zwaar een functie is (functiewaardering)
    • Bij beoordelen en belonen (voldoet de functiehouder aan de functie/prestaties)
    • Bij een scholingsplan of loopbaanplan (ontwikkeling in de functie)
    • Bij ontslagzaken (bijvoorbeeld bij disfunctioneren en reorganisatie)

    Wat zijn onderdelen van een functiebeschrijving?

    • Functienaam
    • Positie van functie in bedrijf
    • Doel van functie
    • Taken en belangrijkste doelstellingen
    • Bevoegdheden / verantwoordelijkheden
    • Overleg en contacten
    • Functie-eisen
    • Opleiding
    • Ervaringskennis
    • Competenties (kennis, vaardigheden en persoonlijke kwaliteiten)
    • Bijzondere werkomstandigheden

    Mogelijkheden en tarieven van functiebeschrijving opstellen

    Een functiebeschrijving opstellen kost veel tijd. Dit traject kun je uitbesteden aan de Personeelsman. Na een intake weten wij al snel wat je nodig hebt. Door te analyseren wat er niet goed gaat en wat je wilt bereiken met de functie, maken wij een concept in begrijpelijke taal.

    Omdat wij al veel functiebeschrijvingen 'op voorraad' hebben, zijn de aanloopkosten minimaal. Wij rekenen alleen een vergoeding voor het op maat maken van de beschrijving. 

    CONTROLE

    Maak zelf de functiebeschrijving met hulp van onze instructie (met voorbeeld) en laat deze controleren.

    • Zelf opstellen
    • Met instructie
    • Wij doen controle
    • Per mail verzonden
    • Vaste prijs € 99,-

    tevredenheidsgarantie

    per functiebeschrijving controleren

    TELEFONISCH

    Na een telefonische intake gaan wij voor jou aan de slag. Je ontvangt snel een concept van de functiebeschrijving.

    • Hulp op afstand
    • Op maat gemaakt
    • Telefonisch advies
    • Per mail verzonden

    tevredenheidsgarantie

    per functiebeschrijving opstellen

    OP LOCATIE

    Na een intake bij jou op locatie* gaan wij daar en op dat moment aan de slag. Je ontvangt dezelfde dag nog de functiebeschrijving.

    • Hulp op locatie
    • Op maat gemaakt
    • Expert aan tafel
    • Per mail verzonden

    tevredenheidsgarantie

    per functiebeschrijving opstellen

    Onze werkwijze in zes stappen

    1. Bepaal in de prijstabel hierboven zelf de wijze hoe de functiebeschrijving wordt opgemaakt: telefonisch of op locatie en klik op "CONTACT".  Als je liever zelf de beschrijving maakt en deze online laat controleren, klik dan op de prijs (€ 99,-) voor verdere toelichting. 
    2. Je vult de vragenlijst in voorzien van de bedrijfsgegevens en het telefoonnummer waar we je kunnen bellen.
    3. We nemen snel telefonisch contact met je op om jouw wensen te bespreken. Je ontvangt een offerte waarin je snel duidelijkheid hebt over wat je kunt verwachten tegen een vast afgesproken prijs. Geen verrassingen achteraf.
    4. Na ontvangst van de betaling via Ideal nemen wij snel contact op voor een telefonische intake  of komen wij desgewenst bij je langs op locatie. Dit gesprek duurt ongeveer een uur waarbij bijvoorbeeld ook de raakvlakken met andere personeelsinstrumenten daar en op dat moment bekeken wordt.
    5. Je ontvangt snel een concept en wij lopen dit telefonisch samen door met een toelichting op de belangrijke onderdelen.
    6. Na eventuele aanpassing stellen wij gezamenlijk de functiebeschrijving vast. Je ontvangt de regeling in een Word document en kunt deze eventueel zelf ook aanpassen.



    Functiebeschrijving opstellen / bijgewerkt 1 januari 2021